lördag 23 mars 2013

Fyran!

För flera år dedan köpte jag en "te-box" från Panduro som jag tänkte att jag skulle altra. Det blev liksom aldrig av... förrän i höstas! Då åkte ett gammalt exemplar av Svensk författningssamling från 1856 fram och jag började riva ut och i stort sett strimla sidorna för att sedan ta fram decoupage-lacket och leka loss!


Sedan stod den där ett par veckor till innan jag kom mig för att dekorera den med en bit av min bröllopsklänning och några blommor. En charm med ett dubbelhjärta och några pärlor fick göra spetsen och blommorna sällskap.

Inuti var jag dum nog att måla med vit akrylfärg, och jag säger bara en enda sak: GÖR INTE DET! Doften av akrylfärgen sitter så starkt att den aldrig tycks försvinna... Ni kan ju bara föreställa er vad som skulle hända med teet om jag stoppade ner det i den här lådan! Nå, jag gav den till lillasyster i dag så får hon ha den som smyckes-ask eller något annat. Själv får jag väl göra en ny till mitt te, tänker jag...


Önskar er alla en riktigt glad lördag! Titta in snart igen!!
//Lompan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar