torsdag 3 juli 2014

Middag med vännerna!

Hej igen, pysselvänner!
Här kommer några bilder på något som jag inte vet vad jag ska kalla... Tanken är denna: när jag och  min man har gäster på middag älskar jag att duka fint och fixa till det lite extra. Så slog det mig vid senaste tillfället att jag skulle vilja trycka ut kvällens meny och dryckeslista och ha dessa på bordet. Men då måste de ju sitta fast i något... Så, eftersom jag har så underbara församlingsbor som har samlat toarullar åt mig och mina pysselgrupper i över ett år så har jag en väldig massa toarullar! Och då dessa tar en väldig plats är det ju bäst att hitta nya saker att använda dem till, inte sant?

Sagt och gjort. Jag klädde in en toarulle i ett ark ur en gammal geografibok och fyllde den med tyngder och vadd. I botten och i toppen satte jag fast två kartongcirklar för att tillsluta det hela, tryckte ned en ....  vad det nu heter som håller fast papper som ett stort gem ungefär... Så började det roliga!


Spetsar och blommor fick täcka översidan runt hålet.


I nederkant började jag med att vira ljust rosa ullgarn några varv runt rullen och sedan ett varv med en hemknypplad spets som jag lyckats få tag på väldigt billigt på loppis. Dessutom grävde jag fram ytterligare rosor, nålar och en nyckel för att fixa lite "rysch-pysch".


Så, nu är den klar. nu gäller det bara att komma på en bra meny och börja bjuda hit goda vänner!
Glad sommar på er!
/Lompan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar