fredag 16 maj 2014

Det bor en älva i vår trädgård!

Förra året köpte jag en urful plastkruka på loppis för tio kronor. Min man protesterade förstås. Men jag stod på mig. Och han betalade suckande.
Nu har jag målat den engelskt röd, för att matcha vårt hus vars dörrar och fönsterkarmar har/kommer att ha den färgen. Så bestämde jag mig för att det skulle bli en liten trädgård för vår trädgårdsälva.
 

 
Jag införskaffade en liten bänk och en bedårande vattenkanna på nätet.
 

 
Och var dessutom TVUNGEN att ha de små rosa stövlarna som hon kan ha då det regnar.
 

Så, lecakulor i botten, jord på det tillammans med lite mossa från trädgården och några naturstenar fick bygga upp hennes lilla oas. Bänken får skuggas av en Buxbom som håller sig grön året runt, och nu ska ja bara fixa till de små blomkrukorna som ska få flytta in i paradiset. Och ett litet parasoll kanske... Och ett bord som jag tänkte tillverka av glasspinnar... Sedan måste hon väl ha ett hus så småningom, eller vad säger ni?

 
(Säg inget till min man, men jag har redan skaffat dubbeldörrar och fönster med luckor till hennes blivande hem!)
 
Ha en underbar helg allihopa!
//Lompan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar