torsdag 26 januari 2012

Mitt första scrapbooking kort

Hej hej!

En kortis presentation kan vara på sin plats då detta är mitt första inlägg. 

Är den i vårt pysselgäng som är mest oerfaren vad gäller just scrapbooking konsten, men har pysselpassion ut i fingerspetsarna. Jag gillar smycken, pärlor, vänskapsband, sömnad och är en total baknörd. Så för det allra mesta fixar jag fikat vid våra pysselkvällar. 

Med inspiration av de andra duktiga tjejerna så försöker jag lära mig det här med scrapbooking. Pyssla, komponera och leka med papper, stansar och färgläggning är jätteroligt. 

Vid vår senaste träff gav jag mig på stämpling, färgläggning och skapade ett litet dopkort som jag ska ge till min brorson om ett par veckor. Jag blev riktigt nöjd, men märker också att det finns massor att lära sig.


Vid senaste träffen utsågs jag också till utmaningsansvarig, 
så min utmaning är som följer.

Skapa ett kort, collage eller annan "fyllning" till en snöglob jag fick i julklapp, man kan också välja att se snöflingorna som körsbärsblad som faller om våren. 

Ska bli så kul att se vad tjejerna kommer skapa, och hoppas jag kan pyssla ihop något riktigt fint pris till vinnaren också.



Kramis!

Elisabeth


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar