tisdag 15 maj 2012

Mors dag på gång!

De som tror att präster har som mest att göra vid jul skulle ta och besöka oss på jobbet en vecka i maj!! 
Nu börjar det i alla fall bli lite lugnare igen och även om jag inte hunnit scrappa något så har jag ju nu tid att blogga lite gammal skåpmat! 
Jag tänkte ge min mamma en chokladask på morsdag nästa söndag. Hittade en sådan där variant med fina chokladhjärtan i, men som vanligt ser ju omslagen för tråkiga ut. Lösningen blev ju altring förstås! Då jag var på Piondesign i Sunderbyn i påskas och shoppade loss så har jag ju en stor hög med vackra papper att använda till att försköna fula chokladaskar! Svårigheten är ju att välja... Det blev slutligen, passande nog och efter en hel del velande, ett ur kollektionen "Till mor" som kompletterades med en tag ur samma serie och några urklippta fjärilar.


Förslutningen ordnade jag med en bit organzaband i ljust rosa och en knapp som fanns i gömmorna sedan gammalt. Satte sedan några blommor, blad och halvpärlor som utsmyckning för att få lite höjd på det hela. Tyvärr har jag ingen bild på insidan, men även där är locket altrat och en liten kärleksförklaring till min underbara mamma fick sin plats.


Nu måste jag väl bara göra ett matchande kort också... När jag nu ska hinna det!? : )
Lämna gärna ett avtryck innan ni går!
Vi ses om en vecka igen (om Gud vill och livet är lugnare)!!
Lompan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar