tisdag 29 maj 2012

Ett kort till någon älskad!

Då den församling där jag arbetar för en tid sedan skulle sälja ett av dess församlingshem och man valde att ha auktion på innehållet i det, gjorde jag en hel del fynd. Och precis som jag skrev i förra veckans inlägg har jag ju alltid ögonen på skaft efter sådant som går att använda i min pysselverkstad. Och vad hittade jag då i detta församlingshem? Jo, en hel massa böcker från början på 1800-talet som skulle kastas! KASTAS?! Jag  såg till att några stycken fick följa med hem och flytta in.

Det allra första jag gav mig i kast att tillverka var ett kort. En vanlig standardvikning 6x6" av ett underbart cardstock som skimrar i rosa. Tyvärr syns det förfärligt dåligt på den här bilden... Därpå skar jag ut en fyrkant av ett vitt cs, 5.5x5.5" och använde min edgescrapper och lite chalk i kanterna. Så åkte den första boken fram, och trots att det skar i hjärtat rev jag ut två sidor och började stansa ut blommor med en inlånad retro-flower-punch. (Om någon av er läsare sitter på en som ni inte använder och vill sälja till mig så tveka inte- hör av er!) Det blev en hel hög av små fina, tunna blommor med vackert typsnitt på av ålder gulnat papper.


Kanske du skulle göra ett sådant här till din kärlek?

Jag skissade så, alldeles tunt och försiktigt, ett hjärta på det vita cardstocket och började limma fast alla dessa små blommor i det. Mååånga blommor blev det!  
Som enda övrig utsmyckning valde jag att göra tre droppar med rosa pearlmaker i varje hörn. Inuti blev det blott en liknande ruta av cs med en fantastisk söt hjärte-stämpel i ena hörnet.
Ett förhållandevis enkelt kort att tillverka, men som blev riktigt fint (i verkligheten).

Glöm nu inte att lämna ett avtryck innan du går! Vi är alla så nyfikna på vilka ni är som besöker oss här! Tyvärr är vi lite kort om energi/hälsa/tid just nu, så några av flickorna ser ni inte så mycket av för tillfället, men de kommer tillbaka! Så håll ut, och fortsätt följa oss!
Ha det så gott så länge!
Lompan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar