tisdag 23 juli 2013

Ännu mera altrat!

Hallå igen!

I dag visar jag en altrad "tissue-box" vilken är en av flera som jag tillverkade i början av juni för att ge till min yngste sons dagisfröknar - förlåt! - pedagoger på förskolan, vid terminens slut! De är verkligen toppen och jag gillar att hitta  på något litet till dem för att visa vår uppskattning.


Det här är en enkel variant av altring, då jag bara klätt in den befintliga boxen med papper och chalkat kanterna på det. än en gång måste jag påpeka storheten med Biltemas dubbelhäftande tejp! Har ni inte provat den än, så gör det!!  Nå, återigen har jag varit sparsam med utsmyckningarna. En vacker tag från pion (tror jag) och några blandade blommor i våriga pastellfärger. Jag älskar verkligen cherry-blossoms, och så de, tillsammans med en lilja från Magnolia, fick räcka den här gången!


Till boxen gjorde jag ett litet  kort att skriva några rader i.


Så, har ni inget för er på kvällarna, eller om regnet kommer, prova på om ni inte gjort det förrut.
Ha det gott, vänner! Vi ses snart igen!
//Lompan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar