tisdag 4 juni 2013

Färgglatt

Så är det dags för ett nytt kort igen. Om jag bara kunde komma ihåg att fota mina LOs innan jag ramar in dem så skulle det ju bli lite mer variation här i bloggen! Så länge får ni 
hålla till godo med ytterligare ett kort. Den här gången har jag hämtat inspiration från  papirdama.blogspot.no som gör många kort med bollfrans och utifrån ungefär samma mall. Jag är ju själv sådan att jag vill göra nya saker ganska ofta, så jag kan bli så imponerad av andra scrappare som kan hitta på hur många varianter som helst av samma utgångsskiss. Papirdama är en av dessa. Hon har en härlig vintage-stil som är väl värd att inspireras av!

Själv valde jag lite starkare färger på mitt kort, och några bollar finns inte på min frans, men jag gillar den skarpt ändå. Tekoppen är från ett av Panduros Tilda-block.

 Jag har börjat stämpla mer och mer med Staz On saddle brown i stället för svart. Färgen är så mjuk, men ändå tydlig, Och vid motivstämpling av djur blir det superfint!


Så där! Nu ska jag skapa något annat än kort för att visa er! : )
Sköt om er!
//Lompan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar