fredag 13 september 2013

Ett födelsedagskort med många sidor

Idag tänkte jag visa ett kort jag gjorde till ScrapLinda, som fyllde 40 i söndags. :)
Det är skillnad på att göra kort beroende på vem det är till - alltså inte den specifika personen, men om person i sig också scrappar/gör kort, eller inte.
Det är ofta roligare att göra kort till någon som själv håller på med det då de förstår, "uppskattar" och ser på kortet på ett helt annat sätt än vad en ickescrappare gör. Naturligtvis uppskattar även andra, ickepyssliga också korten, men jag tror att de uppskattar korten på olika sätt.
Samtidigt så känner alltid jag personligen, att jag lägger mer press på mig själv att "det måste bli ett extrabra kort" när det är till en annan scrappare, just för att de tittar mer noggrant på kortet. :)
Men jag kanske är ensam om detta. Vad vet jag? :)

Nåväl. Tillbaka till detta kort.

Detta kort skulle inte bara vara ett kort utan även innehålla ett presentkort.
Stilen hade jag klart för mig redan från början. Vintage. Dels för att Linda gillar det samt att det var längesen jag gjorde ett vintagekort.
Vikningen visste jag inte, men ville inte göra ett enkelt öppningsbart kort.
Därför blev det ett kort med inte mindre än totalt sex sidor. Jag kan tala om att det inte är så himla lätt att komma på vad man ska smycka alla dessa sidor med, men jag tror jag lyckades. :)

Framsidan

Första uppslaget

Vänstra sidan första uppslaget

Högra sidan första uppslaget

Andra uppslaget

Textsidan

Presentkortssidan

Baksidan
Stämplarna är från Pysseldags. Sydekorationerna i papper är från Panduro och är från Tildaserien.

Ha en jättetrevlig fredag och helg. :)
/Ciza

1 kommentar:

  1. Jag tänker precis som du vännen, när det gäller att göra kort till andra scrappare - då om någonsin har jag prestationsångest! Man vet ju att kortet kommer att bli synat "i sömmarna" så att säga.....

    Detta kortet lyckades du alldeles utmärkt med! Jag tycker det är jättefint och jag sitter gärna och klappar, öppnar och stänger, så jag har kortet nära till hands på tavellisten i köket. ;-) Tack gumman, för ett superfint kort.

    Kram

    SvaraRadera