lördag 10 maj 2014

En krans till dörren!

Jag har fått lite dille på att göra kransar att hänga på ytterdörren. I höstas gjorde jag en av kastanjer, och sedan kom det en julvariant, följd av en "påskstylad". Och här kommer nu min vårkrans.
 
Stommen är en enkel frigolitring från Panduro som jag lindat med ett underbart ullgarn som ser ut som om det vore spunnet på en gammal spinnrock. Vad det kallas vet jag tyvärr inte eftersom jag köpte det av en väninna som slutat pyssla av tidsbrist. Tyvärr syns det
 så där jättebra på bilden men det är verkligen underbart. Som hänge valde jag ett fantastiskt band med en liten spetskant som jag köpt på en inredningsaffär här i Skänninge. Dyrt men värt varenda krona!
 
 
En liten grå fågel, också den från Panduro, som jag köpte på rean vintras tillammans med ett litet fågelbo med ägg i fick sedan ta plats på kransen. Dessa tillsammans med några sidenblommor i samma vinröda färg som vår dörr var allt som krävdes för att jag skulle bli nöjd. Det behöver ju inte alltid var så mycket "pynt" på allt, tänker jag... Alla dekorationer fästes med hjälp av ståltråd så att jag kan byta ut dem efter säsong och smak, och ändå ha min fina stomme oförstörd.
 
 
Nu börjar funderingarna på ad som ska gälla på ytterdörren senare i sommar... Har ni några tips?
Pyssla på!
//Lompan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar