tisdag 6 maj 2014

En gammal tavelram får nytt liv!



Jag älskar ju verkligen att gå på loppisar och fynda. Min man hävdar med bestämdhet att jag envisas med att komma hem med en massa skräp, men jag håller INTE med. Som en gammal ram utan glas som hade en riktigt sunkig guldfärg till exempel... Maken såg inte alls möjligheterna med fem-kronors-köpet - men det gjorde jag! Lite rosa färg fick täcka guldramen och en enkel vit bakgrund i cardstock placerades däri.


Några små sidenblommor i lila fick så flankera den större beige/lila pappersblomman som enda utsmyckning.

 

Mer behövdes inte för att ramen skulle få ett nytt liv, och nu är den såld ännu en gång - på ett basar/loppis som sonens skola anordnade. Kanske har den fått en ny chans att hänga på en vägg någonstans?

Ha det gott, pysselvänner!
//Lompan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar