söndag 6 januari 2013

Nr.19 - ett teljus-kort!

I början av december fyllde en av mina käraste väninnor år och jag ville göra ett lite mer bearbetat kort till henne. Då jag aldrig tidigare provat på att göra ett teljus-kort tidigare ville jag nu ge mig i kast med den utmaningen. Visst tog det tid, men oj vad kul det var att göra! En dag ska jag lära mig att länka till tutorials, eller till och med göra en egen, men tills dess får ni använda google om ni själva vill prova detta!

Jag vill dock rekomendera er att inte stansa kanterna med en lika utsirad stil som jag valde, då detta blir oerhört känsligt vid transport! Jag plockade fram en Martha Stewart som jag vanligtvis älskar att använda, men den här gången borde jag ha valt en annan...


Inuti kortet finns till höger den lilla asken som rymmer sex stycken värmeljus. Den valde jag att bara fästa med bandet så att min väninna kan ta bort den för att tömma den, och inte behöva ta sönder hela kortet. Den lilla fönsterrutan gjorde jag genom att köra ett lamineringsblad tomt genom lamineringsmaskinen. Ett annat tips är att ta gelatinblad, de är ju dessutom väldigt fint mönstrade!


På den vänstra sidan har jag gjort en liten ficka för en tag med själva hälsningen på.


Baksidan fick bli väldigt enkel, och allt för sent kom jag på att jag missade min personliga stämpel från Pysseldags som ju alltid brukar avsluta mina kort, men det blev nog bättre så här ändå!


Till ett  kort som detta går det åt ett cardstock och två matchande motivpapper och då får man ändå vara noga med måtten. Jag hade inte riktigt huvudet med mig och fick skarva lite med ett spillpapper, så därför vill jag varna lite innan ni gör samma miss!!

Så där, vänner! Nu blir det inget pyssel för mig på några veckor då maken är på vift, men blogga lite gammalt från förra året ska jag väl ändå hinna med. Och så väntar jag på ett paket från Panduro... Gissa om jag längtar?!

Ha en härlig vecka, och titta in snart igen!
//Lompan

1 kommentar: