fredag 18 januari 2013

tutorial - Candy cube

Hej på er allihopa.
 Idag tänkte jag bjuda på en tutorial med bilder på hur man kan göra en Candy cube.
Denna lilla box är också mitt bidrag till pysselbrudarnas utmaning i att hämta inspiration i sitt alster i spelet Candy crusch saga. Hoppas ni ser någorlunda hur det är gjort för det blev lite otydliga bilder pga av det grå pappret.

denna ask har jag valt att göra i måttenheten cm.



Skär till ett ark card stock på 30 * 30 cm och markera vid 6, 12, 18, och 24 cm. Rita sen upp ett rutnät med blyerts.



Utgå sedan ifrån rutan i mitten och rita upp flikar på rutan över och under mitten. Markera sen med ett diagonal streck från hörn till hörn på rutorna ovan och under flikrutorna samt på de rutor som är på höger sidas mittruta och vänster sidas mittruta.



Klipp sedan ut efter ovanstående bildmall efter dina linjer.


Rita ut en ruta i den övre fyrkanten. Här har jag mätt 1,5 cm bred ramkant. skär ut rutan. Jag gjorde lite rundade hörn på rutan. Biga alla linjer på ditt ark..



Klipp ut lite hårdare plast och limma fast . Här har jag använt dubbelhäftande tejp. Plasten tog jag från en sparad plast förpackning.


Vik ihop boxen och limma fast flikarna i sidorna. När du ska stänga boxen viker du en flik i taget på toppen och lägger dem lite omlott. Sista fliken får man liksom kila in. Hoppas ni förstår min beskrivning..;-)



Sen är det bara att gå loss med dekorationer och fylla med gott godis.


Och vem vet det kanske finns någon god vän som behöver få lite uppskattning och som snart kommer få en lite gåva av mig. 


Vänliga hälsningar Charlotte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar