tisdag 14 maj 2013

Sommarlek för barnen!

Ja, vänner! Den här gånger är det minsann inget vackert pysseltips jag har att visa, men oj, så praktiskt och bra! Jag är en småbarnsmamma som förra sommaren svor över alla vattenballonger jag först tvingades fylla och knyta, och sedan rensa hela gräsmattan ifrån. Jag vill INTE göra om det. Så därför köpte jag mig ett helt gäng vanliga biltvättsvampar (utan tvättschampo) och nu ska jag visa er vad ni kan göra med dem!!


Jag klipper helt enkelt sönder varje svamp i fyra delar på längden och binder så ihop dem igen på mitten. Då får jag stjärnformade svampar i stället. Och dessa små rackare är visserligen alldeles värdelösa att tvätta bilen med, men gissa om de är toppenbra att lägga i en stor bytta eller hink med vatten och sedan kasta på varandra!? Vansinnigt roligt och ni slipper den etiska diskussionen kring vattenpistoler eller påfyllnad av små, svårknutna vattenballonger. 


Kan ni hitta svampar i olika färger (vilket jag inte lyckades med i all hast) så ser det ju dessutom lite roligare ut. Barnen älskar dessa och använder dem även utan vatten för att kasta kull med och riskerar då inte att göra varandra illa som vid kuddkrig eller kull med boll.

Hoppas att ni får några lekfulla, varma dagar med mycket vattenskvättande framöver!
//Lompan

1 kommentar:

  1. Suveränt tips ju!! Ska sparas till de riktigt varma dagarna, tack!

    SvaraRadera