fredag 26 april 2013

Kort som äntligen blev av!

Jag är en samlare, det har ni säkert förstått. Inte bara samlar jag på scrap- och pysselprylar av alla de slag, eller minnessaker från förr. Nej utöver detta samlar jag även på inspirationsbilder från nätet. Det kan vara allt från skisser från olika scrapsajter till fina bilder och tips på inredning på Pinterest. Problemet är ju bara att faktiskt hinna med att göra alla de där sakerna som man vill prova! Tiden räcker ju aldrig till, vilket innebär att bildbanken på min I-pad växer till ohanterbara dimensioner eftersom jag inte raderar någon bild förrän jag faktiskt har använt den på ett eller annat sätt.
Så nu var det faktiskt dags. Jag hade en hel eftermiddag och kväll för mig själv i pysselverkstan och hade fått en beställning på flera tackkort så då började jag helt enkelt från början bland bilderna och började producera.

Det första kortet blev det här- ett milt grönt cardstock som bas och underbara papper som just anlänt från Panduros rea på tilda-produkter. 

De små vimplarna är trädda på ett superbra och fint snöre som jag köpte av en tjej på en facebook-sida för försäljning av scrapgrejer. Jag fick en så himla bra punch som gör små hål precis lagom för snören av min svärfar för något år sedan och den använder jag verkligen hur mycket som helst!

Stämpeln är också den inköpt från facebook och var begagnad, så jag har ingen aning om vem tillverkaren är, men erkänn att den är supersöt?!


Nästa kort gjordes på vit bas med papper från samma block från Tilda/Panduro. Inspirationen här är hämtad från en skiss av Lillblomma, vars blogg http://lillblommanskapar.blogspot.se/ jag har följt länge. Hon är verkligen jätteduktig, så ta en titt hos henne, vet jag! Kanterna är målade med distress "Tumbled glas" och i hörnen har jag små prickar av mörkblå pearlmaker.


Jag jobbar sällan i grönt, men det ska det nog bli ändring på, för nu har jag upptäckt vilken härlig färg det är!
Så, tills vi ses igen ska jag se om jag kan beta av ytterligare några av mina gamla inspirationsbilder och bli bättre på att komma ihåg var och när jag har sett dem!! 
Allt gott!
//Lompan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar