tisdag 9 april 2013

De där kvällarna....

Jag tror inte att jag har berättat för er hur stor betydelse min ateljé har för mig... Det är inte bara där jag hittar mitt lugn efter en tuff arbetsdag eller konflikter i min närhet, det är också där jag sorterar alla mina tankar så att jag inte bär omkring på onödigt "krafs". Kvällar som följer på en särskilt tuff dag eller tid kan jag ha svårt att ha ork att sätta igång m ed något stort, maffigt projekt, och helt sakna inspiration till att hitta på något eget. Då är Pinterest.com och alla fantastiska scrapbloggar jag följer guld värda. Där finns alltid något att lifta. Här kommer just ett sånt kort! Det tar inte lång tid att göra, man måste inte tänka på vad man gör utan kan låta händerna arbeta med sitt, medan hjärnan rensar och sorterar...


Ett annat tips jag hämtat upp på pinterest.com är dessa kort där jag återigen fått användning av alla små bitar som blir över. Riktigt mysiga, tycker jag! Säsrkilt om det är bitar av gamla favoritpapper!


Så där, vänner, det var allt för idag! Ni får ha det så gott, och snälla, lämna ett avtryck innan ni går så att vi kan titta in hos er om ni har en egen blogg!
//Lompan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar