fredag 25 oktober 2013

Med Kina i åtanke...

I dag har jag tagit en paus från mitt julpysslande och visar er ett tackkort som jag ska ge en föreläsare om några dagar. här har jag valt att gå tillbaka till min gamla favoritfärg rosa, och ett papper från Panduros Tilda som andas "orienten". Valde att göra en annan typ av vikning än den gamla vanliga, då jag har gjort så mycket kort ett tag att jag blir trött på min egen enformighet! 


För mig är cherry-blossoms det närmaste jag kan komma de kinesiska körsbärsblommor som jag älskat sedan jag var barn. Här har jag valt vita och ljust rosa, men de som var i min barndoms trädgård var mer cerisa, vill jag minnas...


Även insidan fick lite "beklädnad"...


Den fina metalldekorationen har jag köpt på Porslinsblomman/Scrapweb och sedan lagt lite vit akrylfärg på den. Så en lite prick med rosa pearlmaker i mitten.


Nu ska jag återgå till mitt julpysslande tror jag! Vi ses!
//Lompan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar