tisdag 10 juli 2012

Tea for two!


Hallå där!
Ja, vad ska man säga? regnet till trots så är det faktiskt semester och med den en hel del styrande och ställande... Hann helt enkelt inte med att blogga förra veckan. Men det ska jag se till att åtgärda å det snaraste. För scrappat har jag gjort, och det i mängder!

Först ut är en altrad te-ask som jag gjorde till en dam på jobbet som skulle gå i pension. Jag dricker ju massor av te så varför jag inte gjort någon sådan här förut är en gåta!




Som ni ser är den väldigt enkel. Jag gilar verkligen att scrappa "clean and simple", nästan lika mycket som jag gillar Virginias retroblomma-punch! ; ) Här kom den till användning igen, tillsammans med en bladpunch från EKsuccess. I mitten av varje blomma finns en droppe pearlmaker förstås.

Det som kanske tog längst tid var att altra varje tepåse för sig. Jag tog bort orginaltaggarna och ersatte dem utstansade nyckelpige-dito. Nu ser man visserligen inte att det är vaniljte man bjuder på, men man får väl lukta sig till det, eller vad säger ni?

En enkel liten present till någon ni ska till i sommar kanske?
Som alltid vill jag ju påminna er om att lämna ett avtryck innan ni går så att vi vet vilka som följer vår blogg och kan titta in på er dito för att hälsa på!
Hoppas att ni får lite sol i dagarna!
Lompan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar