måndag 2 juli 2012

kalas med kakor och bullar

Nu har det verkligen tagit fart med virkandet. Min son Victor tyckte att jag skulle virka något kul istället för bara gubbar. Eftersom han är en liten gottegris så föreslog han att jag skulle virka kakor. Och så blev det. 
Kakverkstaden satte igång. Jag startade med att virka syltkakor a la singoallakex och sen blev det en beställning på dammsugare.och så blev det sedan en kanelbulle och chokladboll. 



Får jag bjuda på en chokladboll, dammsugare, kanel bulle eller varför inte lite singoalla kex???




Och inte nog med det. Victor sa att man kan ju inte ha kalas utan gräddtårta med jordgubbar på så.....så fick det bli.
Varsågod! En gräddtårta fylld med jordgubbssylt och marsankräm toppad med spritsad grädde och en jordgubbe på.





Sen inspirerade jag Victor och han virkade sitt första projekt. Ett stekt ägg. Såå duktig. Det blev verkligen riktigt fint.

victors virkade stekta ägg
Tack för mig denna gång !

Pyssla på nu i sommar alla vänner!!

Challe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar