fredag 21 september 2012

Ett kort till en väninna som fått vänta!

 För en tid sedan såg jag något riktigt kul som inspirerade mig då jag som vanligt surfade runt på en massa scrap-sidor. Tyvärr minns jag inte vems sida det var, men vad jag såg var en tag med färglagda stämpelmotiv på gammalt bokpapper. det var jag ju färstås tvungen att prova på. Så fram med en liten tjej från Hänglar och en bok om växter från fyrtio-talet. jag valde att färglägga med distresser av den enkla anledningen att det är det enda jag har!!  ; ) En vacker dag ska jag investera i copic eller noir, men jag måste bli rik först! Vingarna fick ett lager Glossy accent.
Därefter begravde jag mig djupt i lådan för gamla spillbitar och hittade lite olika papper i bruna och blå toner. En vacker bit spets var jag ju tvungen att ha med förstås. Blommorna stansade jag ut och mistade med distress-ink" faded jeans" och stämplade med brun dyna. Då de torkat böjde jag upp bladen och lade Glossy accent på även dessa. i mitten fick det bli lite pearlmaker i guldbrunt.
Så här blev det då det var klart. kortet ska nu ges bort till ännu en väninna som deltagit i den kreativa utmaningen på Facebook. Hon får förstås något mer, men det säger jag inte just nu för hon kanske läser detta och listar ut att det är till henne innan jag hinner leverera det hela!


Inuti lite stämplar i brunt bara...

så där, nu ska jag ägna mig åt min fina make en stund, men vi ses väl snart igen?
Kramar i massor
Lompan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar