torsdag 21 juni 2012

Chefen har fått order!

Jag tror faktiskt inte att jag nämnt det tidigare, men jag har en mycket bra chef. En chef som i det absolut mesta vet precis vad han gör. MEN... Han är... lite oförsiktig med sig själv, så kan man säga! Så nu har han fått order från doktorn att äta mer fet mat, dricka mer rött vin, motionera mera och vila. Så jag och min kollega ville naturligtvis påminna honom om detta nu när semestern är här. Så jag gjorde ett öronpropps-fodral och lade ner ett par ordentliga öronproppar för att stänga oljud ute- kanske kan det bidra till bättre vila? 
Efter detta tillverkade jag ett litet kuvert vari jag lade en gratiskupong på ett mål mat på mcDonalds. Det borde väl vara fett nog?

 Dessa små saker lade jag ned i en altrad vinbehållare i vilken kollegan stoppade ned en flaska rött av skapligt god kvalitet. (Vi vill ju inte ruinera oss på kuppen!)

Pappren som använts är från underbara Piondesign och finns i deras "Till far"-kollektion. Äntligen lite papper som passar när man ska göra något manligt! Konstigt det där egentligen... Att man tycker bilar, klockor och dämpade färger är manligt... Vem tutade i oss det???
Jag stansade i alla fall ut några blommor med Virginias retro-flower-punch (jag har fortfarande inte lyckats få tag på en egen) i ett röd/vitt papper i spill-lådan, fäste dem tillsammans med några blad och satte klargula ploppar med pearlmaker i mitten på varje blomma. Var ju tvungen att dekorera lite i alla fall... Och hur skulle jag kunna strunta i blommorna?
En etikett med orden "Fet mat, vila, vin! ... och så lite motion" för att påminna honom om det viktiga i livet och hinta om innehållet.
Det svarta locket fick ett lager vit akrylfärg och en bit papper. inga excesser där inte! Mottagaren är inte så mycket för sånt har jag fått för mig. Men jag kan ha fel. I de lugnaste vatten, ni vet!

Tyvärr var nog inte sambon på sitt bästa foto-humör då bilderna togs, men vi har diskuterat saken och i fortsättningen ska bilderna i mina inlägg få en helt annan kvalitet, det har han lovat! Vad jag har lovat i gengäld lämnar vi därhän! ; )

Önskar er en härlig midsommar av absolut bästa kvalitet!
Lompan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar