torsdag 7 juni 2012

Richards present

Vi är så dåliga på att lyckas gratulera våra vänner då de fyller år, jag och min sambo. Det blir liksom alltid i efterskott... Vår gode vän Richard till exempel. Han fyllde i mars, och inte förrän i maj fick vi till det! Bedrövligt men sant!
Min kärlek här hemma gick till systemet och köpte en riktigt fin flaska gott till honom och så fick jag i uppdrag att göra mig  ett paket och kort. Och som vanligt står jag nästan handfallen då det gäller kort till män... Men jag tänkte inte inte låta mig begränsas av vad som anses vara manligt och kvinnligt den här gången, och fokuserade istället på att prova en ny vikning.


Det är, som ni ser en typ av staflikort där vikningen är gjord på diagonalen. Och precis som vanligt är jag jättedålig på att skriva upp vilka papper jag använder mig av och be kärleken ta närbilder på dem... Lovar att försöka bättra mig på den punkten! Grattis-stickersen är från min svärfars samling som nu fått sitt hem hos mig, så varifrån de kommer är ett mysterium. Chip-boarden, som jag klätt in i ett gul/vitt mönsterpapper och chalkat kanterna på, fick bli den lila dekoration som håller kortet uppe. In uti finns naturligtvis en gratulationshälsning från oss.
Stämpeln är en Hänglar och Stänglar som jag använder mycket. Jag tycker att hon är jättesöt, dessutom måste jag övas min färgläggning av större ytor, som hjärtat hon bär på... 
Lite cellofan och brunt "sånt-där-man-har-i-blomsterarrangemang-men-som-jag-inte-kommer-på-vad-det-heter-just-nu" fick bli det som fullbordade det hela. 
Nu undrar jag bara när vi ska bli inbjudna på provsmakning.... 
Ha det gott, och lämna gärna ett avtryck så att vi vet vilka ni är som är inne och hälsar på oss!
Lompan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar