tisdag 26 juni 2012

regn och rusk

När vädret har varit så dåligt så måste jag ju hitta på nåt kul och spännande att utmana mig själv med. Jag började ju med att virka på jobbet men nu har jag kommit igång riktigt och testar allt fler nya objekt. 
Veckans nya utmaning blev en jordgubbe. Jag tyckte den blev riktigt fin. Dock blev den lite stor så jag måste rusa iväg och fixa något tunnare garn till jordgubbarna.
Men för att vara min allra första virkade jordgubbe är jag väldigt nöjd.
Förra veckan virkade jag ju två amigurumi gubbar. Punk Lisa och Egon.
De har nu fått en till kompis. Och han heter Roy.

Jag har gjort fler virkade saker denna vecka men bilder på dessa saker kommer om ett par dager så håll koll på vår blogg!

När det gäller scrapbooking har det varit rätt lugnt. Har inte varit så sugen på att sitta i mitt pysselrum utan håller mig mest på altanen för närvarande och njuter av den regniga sommaren. Och där är det smidigare att hålla på med virkprojekt. Jag kunde till  och med ta med mig virkningen i söndags då vi var i svärmors sommarstuga. :-)

Virkad jordgubbe


Egon, Punk Lisa och Roy


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar