onsdag 15 augusti 2012

Änglakort

I dag vill jag visa en ny vikning som jag har provat. Som den novis jag är har jag ju ingen aning om vad den kan heta, men om någon av er vet, så tveka inte att kommentera här under och låta mig veta!!
Stämpeln är i alla fall från The greeting farm och färglagd med distresser och vattenpenna. lite stickles på vingarna så att de glittrar...

 Jag använde en gul cardstock i grunden, och  som ni ser på bilden under så torrembossade jag de innersta två/tre centimetrarna. Sedan bigade jag strax brevid och tejpade fast den inre delen i bakstycket.
 Några blandade blomster med stickles på förstås! Och långa remsor med halvpärlor runt om motivpappret som den här gången kommer ur lådan med left-overs och därför får vara utan namn. De vita blommorna är från ett band med prästkragar som jag köpt på metervara i tygbutiken i byn där jag jobbar.
 Inuti bara en utstansad vit cardstock att skriva en hälsning på som jag chalkat i kanterna och 
fäst några rosa halvpärlor på.
Lite kul med ett annat typ av kort tyckte jag, och härligt att jobba med gult igen. Det gör jag alltför sällan, trots att jag verkligen älskar att scrappa i denna glada färg!
Nu ska jag återgå till mina två stora, just nu pågående, projekt:
bröllopsplanering och ny stämpelförvaring! Återkommer om det senare!

Ha en skön vecka nu när värmen äntligen kommit!
Lompan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar