onsdag 22 augusti 2012

En liten blomsterpinne!

I dag vill jag visa en ny liten idé som jag har provat. I stället för ett kort när man tar med sig en blomma till någon så kan man ju svänga ihop en egen dekorerad blomsterpinne och trycka ned i den.
Här har jag valt stämpeln "Varma tankar.. när orden inte räcker till" som finns hos Pysseldags och som faktiskt jag har kommit med idén till! 

Ni vet alla de där spillbitarna man samlar på sig och inte vet vad man ska göra av? Det här är ju ett ypperligt sätt att använda dem på! Två likadana (i mitt fall runda, prickiga) bitar som limmas mot varandra med blompinnen emellan. Sedan är det ju bara att dekorera den som man vill.

Själv tänkte jag göra några sådana här i min barngrupp på jobbet då det är ett pyssel som funkar både för de mindre barnen och deras föräldrar. Varför inte prova det med något barn i er närhet?
Ha det nu gott så ses vi snart igen!
Lompan

2 kommentarer:

  1. Underbar textstämpel!! Blir beställning på den tror jag minsann! ; )

    Jättefin blompinne, ibland tänker man inte på de enkla lösningarna, som blir precis lika bra. Tack för påminnelsen. =)

    SvaraRadera
  2. Fin, o vilken bra text.

    Tack för tipset.. =)

    SvaraRadera