lördag 25 augusti 2012

Min första exploding box!

För länge sedan, det vill säga innan sommaren och semestern, lade ju Challe ut en utmaning här på vår sida. Och jag har av någon märklig anledning missat att haka på den! Men eftersom det inte fanns något sistadatum utsatt så har jag gjort den nu!! Temat var "Nånting gammalt, nånting nytt, nånting lånat, nånting blått" och med tanke på att mitt eget bröllop närmar sig med stormsteg så passade det väl bra att ge sig på det!

Och eftersom jag aldrig tidigare givit mig på en explodingbox valde jag att prova dessa två, samt kombinera det med att få till ytterligare en av de egenhändigt tillverkade överraskningarna som jag utlovat på Facebook i  den kreativa utmaningen. Därför valde jag att på locket sätta textstämpeln "Bara för att"... Pappret är nytt från Panduro och är fram och baksida på samma papper.

In uti har jag dekorerat på samma insekts/fjärilstema som på utsidan.
Några stansade fjärilar med stickles och en urklippt geting. (Här har jag använt min gamla MS stans).

En söt Magnolia-Tilda med vingar färglagd med distresser. Bakom henne sitter en utstansad die som jag lånat av Virginia.

Några söta blå fjärilar från leksaksavdelningen på CityGross pryder tredje sidan.
 Sista sidan har en bara en slända från samma pappersblock som de tidigare. 
 I botten sitter hälsningen till väninnan som ska få boxen.
 Och så här ser det ut på håll.
Jag får väl ta och lägga något gott i också, eller vad säger ni?

Frågan är om jag hinner blogga mer innan bröllopet, men jag försöker! Annars ses vi väl strax efter?
Lompan 

2 kommentarer:

  1. Jättefin!! Du fick till utmaningen bra tycker jag.

    Grrrrrr!!!! Kan ni inte fundera över att ta bort ordverifieringen?? Kanske ha kommentarsgranskning istället om ni vill ha en spamkontroll? Jag ser bara inte de där jäkla bokstäverna! :(

    SvaraRadera
  2. Jättesnyggt. Vilket sammanträffande jag håller på med min första explodingbox och ska bli ett bröllopskort till en barndomskompis som ska gifta sig :-) I blått går den också. De ska ha ett skärgårdsbröllop så det blir skärgårdstema. Hoppas jag lyckas lika bra som du.

    SvaraRadera