måndag 20 augusti 2012

Ett tack för rabarberna!

I dag visar jag ett kort från tidigare i sommar. Jag hade sådan tur att en, för mig, helt okänd tjej gav mig fyra kilo rabarber från sin trädgård. Och inte fick jag betala något heller! Så då var jag ju bara tvungen att tillverka ett kort och skicka ett enkelt tack.

För en gångs skull ville jag få till lite mer 3d-känsla på kortet och stansade ut 5 stycken likadana cirklar i ett härligt papper från Panduro, som äntligen öppnat butik i Linköping, och limmade ihop dessa till en ballong. En liten kakform fick bli korgen och så satte jag små snören som rep.
 I ballongen svävar den lilla tack-taggen.
Jag valde ett ljusblått papper för att försöka att förstärka känslan av luft och rymd, och brunt som accentfärg. Kantstansen som är använd kommer från Martha Stewart.
En mycket enkel meddelande-ruta fick utgöra innehållet i kortet.

Vi ses snart igen!
Lompan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar