tisdag 7 augusti 2012

En liten ask igen!

Jag har nog fått lite nojja på att vika egna askar nu när jag äntligen börjat försöka... Här är en variant där själva stommen är gjord av ett helt vanligt cardstock, och locket av ett motivpapper med fotograferade blommor i bedårade blå/lila nyanser.

En charm i form av en fe utgör den tyngd som får locket att ligga på plats. Just den här gången ville jag inte ha några utsmyckningar på locket eftersom jag verkligen älskade pappret och ville ge det all den uppmärksamhet det förtjänade. Tyvärr blir ju locket då lite lätt och vill inte ligga emot asken riktigt då. Så lösningen blev denna ganska tunga charm. Visst är hon väl söt?

En enkel rad av blandade blommor fick piffa upp det hela. Och som vanligt, i likhet med vår kära Challe, måste jag ju smeta på lite stickles på dem!

Jag måste erkänna att mitt kommande bröllop tar mer och mer av min tid och pysslandet och scrappandet har halkat ned ett par snäpp på prioriteringslistan, men som tur är tycks de andra tjejerna vakna till nu efter sommaren så förhoppningsvis ökar inläggen här framöver!
Jag önskar er en härlig vecka! Och glöm nu inte, snälla ni, att lämna ett litet avtryck hos oss. Det gör oss så glada att se vilka ni är som tittar in!
//Lompan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar