tisdag 4 december 2012

29-27!

Jag är på gång! Jag är laddad och jag är tänd! ; ) Ursäkta mitt parafraserande på Thomas Ledin, men jag känner verkligen så! Jag har så roligt då jag sitter ute i min lilla ateljé och provar nya grepp och lyssnar på P3 dokumentär! Här kommer tre av min senaste alster!

Det första är ännu en nåldyna, och den här gången behåller jag den själv! Behövde verkligen en och de tidigare har jag ju givit bort vartefter de blir klara.


Det andra är ett kort där jag för första gången använt mig av decoupage-teknik på ett kort. Har ju en bok från 1860-talet som jag river sidor ur och använder mig av. Här kom också ett av mina färglagda motiv som blivit liggande till användning, liksom det underbara pappret från Panduro. Prickarna är baksidan på det blommiga pappret, tror jag!


Till sist altrade jag en te-box i samma teknik, och pyntade med lite blommor och blad. Denna gav jag som värdeinnegåva till Leila, en av tjejerna i vår pysselgrupp, då vi var hos henne härom kvällen. Hon bjöd på libanesisk mat som var så underbart god att jag åt så att magen höll på att spricka!


Det var allt för den här gången! Vi ses snart igen! Och lämna gärna ett avtryck då ni går, vi är så nyfikna på vilka ni är som hälsar på oss!!
//Lompan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar