måndag 3 december 2012

Spectrum noir förvaring

Jag fick ett infall och beställde 72 stycken spectrum noir pennor. Jag har verkligen förälskat mig i dem. De passar mig utmärkt.Men då kom jag på att det måste bli lite ordning på dem. Jag vill ju inte låta de ligga huller om buller.
Så jag for iväg och köpte lite material till mitt projekt. På IKEA har de en plast matta som man kan skära till. Den är till för cdförvaring som man ska lägga som insats i lådor egentligen.

 Jag skar till mattan i lagom storlek med en gammal kniv. Jag mätte med ett cd fodral så jag visste hur bred den skulle skäras.Jag hade även köpt billiga cd fodral på BILTEMA som jag tagit ut det inre svarta plasten på.


Sen var det bara att sätta på limpistolen och skrida till verket. Min lilla limpistol från panduro gick inte till detta projekt. Den var inte snabb nog och innehöll för lite lim. För när jag väl började limma fick man vara snabb. Första delen av limmandet kunde jag ta det rätt lugnt men sen när sista gråa sida skulle limmas på då fick man inte tveka. Jag använde istället min mans stora limpistol.  När man limmar fast fodralen var jag noga med att fodralen hamnade åt samma håll hela tiden och att den mjuka fina sida var utåt. För det är den som kommer synas sen.


Så här ser den ut nu när den är färdig. Jag sorterade mina pennor efter hur jag fick dem. Det var 6 pennor i varje förpackning och det var så jag sorterade dem. De var kombinerade på ett sånt sätt att de skulle matcha varandra och det passar mig för själva matchningen tycker jag är svår. Nu är de kombinerade i tre toner i olika skalor. Detta passar mig alltså utmärkt. För att underlätta ytterligare målade jag upp matchningen i ordning på ett färgschema. Sen kan man ju göra som man vill och kombinera färgerna hur som helst.


Sen är det ju så att jag har en hel del andra pennor med som behövde ett husrum. Så när jag ändå var i farten så blev det ett ställ till. Och så färgade jag pluppar på promarker pennornas korkar så att jag kan se vad jag har. Även copics får plats i detta ställ. Jag kommer nog få göra ett par till av dessa sen för jag har funderingar på att köpa mer spectrum noir i resterande färger.
Detta ar inte så dyrt att göra. för två ställ har jag betalat max 100 kr. Helt okej tycker jag.


Detta var allt för mig denna gång!

Pyssla på!!!


//challe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar