onsdag 12 december 2012

Jul är inte alltid rött....

Julen närmar sig med stormsteg och tyvärr kopplar förkylningar och dylikt greppet om oss så här i vintertid. Och vad behöver man då till hands i sitt hem?? Jo en kartong snytpapper. Och hur snygga är de kartongerna då?? Inget vidare faktiskt. Så min tanke var att pimpa upp min fula näsdukslåda som står på köksbordet.. 

På mitt köksbord står för tillfället en vacker hyacint och då kände jag att jag var tvungen att matcha min kartong med den fina blomman. Så kort och gott så fick julen denna gång bli lila. I mina gömmor av papper hittade jag ett lila papper med snöflingor på.  Har inte riktigt vetat vad jag skulle hitta på med det pappret först men nu äntligen fick jag användning av det.


Jag tog ett papper och lindade det runt kartongen och mätte ut vart jag skulle göra skåran för näsdukarna. Där skar jag upp och vek försiktigt in kanterna för att det skulle bli hållbarare och en snyggare kant. Sen satte jag fast pappret på kartongen.


Men pappret är dock lite för litet så jag matchade med ett annat papper på kanterna. Sen chalkade jag kanterna på lådan. Jag hittade lite fina band att dekorera med.


I ena hörnet fick en vit blomma pryda och så tog jag lite pearl maker och dekorerade med. På blomman blev det lite star dust glitter. Även lite glitter på stjärnorna på pappret blev det.

Detta var allt för mig denna gång. Ha det gott kära vänner!

//Challe


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar