torsdag 6 december 2012

Liten söt nåldyna!

Superenkel, superkul och superöt! Ja det är faktiskt sant. Denna lilla sak kan man ha runt fingret när man syr så man har tillgång till nålarna hela tiden. Man slipper leta eller värst av allt hälla ut alla på golvet när man är mitt inne i ett projekt.
Jag tog en kork till en petflaska, man kan även ta en metallkork, gjorde två små hål som jag drog igenom resårbandet och knöt knutar så de inte åker ut igen. Sedan klippte jag till en passande tygbit som jag fyllde med kuddfyllning till lagom storlek. För att få fyllningen att stanna på plats knöt jag en tråd runt. Jag fäste tygbollen med limpistol och tryckte till den så den blev rund och fin. Sist klippte jag till ett band som jag också limmade med limpickan, sen är den klar att användas.

Gullig va?

Njut av dagen!

//Virginia

1 kommentar: