lördag 1 december 2012

Visitkortsböcker!

Blev så avundsjuk på Lompan som scrappat ihop en bok för visitkort som hon publicerat tidigare här på bloggen, så jag tänkte också prova och även göra en egen variant. Så här kommer tre stycken, kunde helt enkelt inte sluta.....
 Detta är ett gammalt fransk/svenskt lexikon som fick sätta livet till. Jag började med att vikta varje blad på hälften tills jag tyckte att boken öppnade sig fint. Sedan klippte jag till papper som passade bokens utsida och insida. Det blev två olika papper som matchade varandra och på "framsidan" stämplade jag med en härlig stämpel från Pysseldags.
Sedan dekorerade jag den lilla skapelsen med blommor, en vintagetag och en sida ur en gammal bok. Jag tog också perfect pearls och duttade i skarven mellan de två olika papperna så de ser ut som halvpärlor.


 Till sist limmade jag fast en vit spets runt bokens nedre kant.

Detta är mitt andra försök som jag ville göra mer personlig därför har jag skrivit mitt namn, vilket INTE blev så snyggt men, men. Jag har på denna variant stämplat hörnen med hörnstämpel och embossat med guldembossing. Som ni ser har jag satt dit en blomranka och den har jag köpt på dekorationsverkstaden  i Linköping. Rankan har jag målat vit och förgyllt med guldfärg.
Det fick bli blommor på denna bok också, blommorna har jag dekorerat med glitterstickle. Runt kanten på sidbladet har jag skrivit ord som passar in på vad man kan använda boken till.
Okej, här kommer mitt sista bidrag som jag tagit ut svängarna lite. Dessa blad har jag vikt två gånger så de formar en triangel. Det blev effektfullt tycker jag!

Alla sidor i boken har jag chalkat, även denna bok fick spets, nu runt sista vikta sidan. Det vackra korset köpte jag i Borgå, Finland.
Lite halvpärlor fick dekorera hörnen och det fick räcka tyckte jag då själva vikningen ska synas.

En massa bilder denna gång, men hoppas att ni får lite nytändning nu!

Ha det gott!

//Virginia



1 kommentar:

  1. Alla böcker var fina, men den sista var klart fräckast. Har inte sett en sådan tidigare. Jättevackra. :)
    Kram

    SvaraRadera