tisdag 7 februari 2012

Effektivitetsscrapparen- det är jag det!

Då man är omgiven av två vildbasar större delen av ens lediga tid, vilket jag är, kan det ibland vara svårt att få tid och kreativitet att sammanfalla! Så ibland när behovet av att skapa blir alltför påträngande, men då jag liksom inte har tid att tänka och "fnula", effektivitetsscrappar jag! Dvs, jag har en idé som jag kopierar om och om igen, men med mindre alterationer. Om ni har sett Cizas tidigare inlägg om hennes monochroma utmaning, kanske ni också såg bilderna på mitt bidrag.









Det här är julkortet i den sextett som tillverkades för några veckor sedan. Vad jag gjorde här var således att ta alla mina prickiga papper i olika färger och sedan skapa minikort utifrån de kulörerna. Jag har stansat kanterna med min absoluta favoritstans från Martha Stewart, och sedan stämplat budskapet mitt på. Jag blev så glad när jag äntligen fick en chans att prova en av de svampar som jag plockade från adventsljusstaken i julas för att använda som scrapmaterial. Är inne i en fas där jag ser scrapmöjligheter i allt! Därefter placerade jag blommor och annat kul, som charms, fjärilar, rosetter osv, i samma hörn på alla korten. Lite diamond-stickles på toppen fick sätta punkt för skapandet. Små mindre förändringar mellan de olika korten tillfredsställde min längtan efter att vara kreativ, men också gjorde det möjligt att skapa med huliganerna i närheten och på begränsad tid.

Gå gärna in och ta en titt på Cizas inlägg och ta en titt på de andra exemplaren i min effektivitetsscrap. Och så ses vi igen om en vecka!





Lompan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar