fredag 3 februari 2012

I stället för blomma

Idag har jag pysslat med lite hemmagjort godis.

Denna gång är det jag som står för nästa pyssel utmaning, och jag har pysslat ihop en liten kruka fylld till bredden med min hemmagjorda chokladkola som vi ska lotta ut till vinnaren. Vid vår förra träff vann jag jättefina ljuslyktor, så ville gärna att min vinst också skulle vara lite fin.



Så efter att jag kokat, skurit och slagit in min chokladkola så klippte jag till en stor cellofan bit och lade kolorna i mitten. Sen stoppade jag ner den i en fin liten zinkkruka jag köpt på Ikea och knöt ett fint band runt. Enkelt och väldigt fint.

Det funkar också fin fint att stoppa i småkakor, nötter, eller köpt smågodis om man vill ge bort något annat. De fina banden är inköpta på Lagerhaus, och billigt cellofan finns på Biltema.

Skönt med helg nu, ska sitta inne och mysa så mycket som möjligt i väntan på våren och värmen.

Ta hand om er!

Kramis

Elisabeth




1 kommentar:

  1. Tror att det är min tur att vinna! Får väl skicka bild på mitt bidrag om jag inte är frisk nog att delta på söndag?!

    SvaraRadera