lördag 4 februari 2012

Lördag = min bloggdag!

Termometern stod på minus 15 i morse när jag klev upp, en dag som gjord för pyssel, men ack nej istället tog min kropp tag i 4 veckor skit som fanns i lägenheten, därav mitt sena inlägg idag.

Jag har inspirerats av Ciza, en av våra andra kära pysselbrudar här på bloggen, hon har en tävling i februari Ciza´s februari tävling som jag tänkte haka på så det har jag sysslat med denna dag (efter städningen såklart).
Tävlingen var att man skulle göra något monokromatiskt, alltså hålla sig till en färg och man kan även använda svart och vitt. Jag valde turkosblå och vitt.

Så här blev det, vit cardstock som bas med torrembossad kant med texten "With love" två ballonger som jag dekorerat med glitterstickle, rosett och snöre. Ballongerna är utstansade med en Quickutz die "Nesting balloons". I samma papper har jag stansat ut en rund med spetskant och dekorerat den med glitterstickle och perfect pearls i kanterna. De två blommorna har jag också lagt på perfect pearls samt duttat på lite ljusblå pearlmaker och glitterstickle. Den halvrunda stenen har jag klippt ut en bit av pappret jag använt tidigare till ballongerna och limmat fast på baksidan så motivet förstoras. Foamstickers kommer från panduro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar