lördag 11 februari 2012

Woodstock!

Att scrapbooka innebär ju att hela tiden hitta nya sätt att använda alla sin nyinköpta saker samt förbruka de man innan köpt.
De senaste veckorna har jag snöat in på att delta i olika tävlingar och utmaningar och när jag surfade runt hittade jag en tävling som fångade mitt intresse.
På www.lavendela-semlanblogspot.com var just denna tävling och jag hakade på. Mitt bidrag blev således så här.
Grunden är ett A4 papper i gult där jag tagit och suddat kanterna med olika färger som jag visste skulle återkomma i de olika dekorationerna jag skulle använda. Texten högst upp hat jag själv ritat och klippt ut för att sedan embossat dem i olika färger. Regnbågen har jag gjort med marker pennor som har fått flyta ihop till en regnbåge.
Bokstäverna i "peace" had jag stansat ut från ett papper som jag tagit distress färger och kastat på ett blött papper så de fått flyta ihop till ett batikmönster.

Ja lite pill var det, det tog tid men var jättekul, och tro det eller ej min sambo var mäkta imponerad av alstret och tyckte det var jättefint! Kul!

Ha det gott mina vänner!

1 kommentar:

  1. Häftigt!
    Men vilken tid det måste ha tagit att göra detta! Jisses. :)

    Kram

    SvaraRadera