söndag 19 februari 2012

Skjortkort

Jag har nu fått den glada äran att vara med i detta kreativa pysselgäng. Jag startar mitt första inlägg med att visa ett kort jag gjort till en blivande 60 årig man. Beskrivningen på Skjortkortet fick jag av Ciza och så här blev reslutatet.

Inuti kortet embossade jag texten "grattis på födelsedagen" i vitt och använde mig sedan av det fina rutiga pappret som dekoration. Till skjortan valde jag ett enkelt svart papper.

När man stängt igen västen så ser det ut så här med fina limegröna knappar på västen.  

När väl kavajen är "knäppt"  ser kortet ut så här. För att kunna hålla ihop kortet så fick jag använda mig av  kardborre tejp. Ett annat alternativ till stängning som man kan använda sig av är magneter. Till kavajen valde jag en brunt papper och fickorna på kavajen är lite tonade med distress i färgen vintage. 

3 kommentarer:

  1. Det blev så himla fräckt! Vad tyckte mottagaren om kortet då?
    Jag gillade verkligen västmönstret. Det passade så bra - gubbmönstret eller vad du kallade det. ;)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh vad fint och så häftigt!! Inspirerande!

    SvaraRadera
  3. Tack så jätte mycket:-) Och mottagaren blev jätte glad. Han hoppades att han skulle kunna få en så fin outfit av sin fru vid nästa födelsedag som han kunde ta på sig.

    SvaraRadera