söndag 26 februari 2012

rosa..rosa..rosa...

Idag så bjuder jag på en liten presentation av detta staffli kort som nästintill bara går i rosa. Jag gillar verkligen den mjuka rosa färgen på pappret och kände att det kunde passa till mottagaren av kortet. Eftersom jag gillar att lära mig nya saker och prova på nya utmaningar så testade jag att göra en 3-D blomma. Den är gjord av 5 stycken utstansade cirklar som kanterna viks upp på och sedan fogas fast i varandra. För att få lite liv i blomman fogade jag samman två olikfärgade cirklar som jag sedan stansade ut till ett cirkelblad. Den var relativt enkel att göra. I mitten tyckte jag att det passade fint med lite knappar.
Dagens stämpel blev greetings farm "Sweet Anya". Den är en personlig favorit och det finns risk för att ni får se den på mina alster fler gånger. Jag gillar den eftersom det känns som om man kan förändra den så mycket genom olika färgval. Jag har färglagt den med promarkers och copics.
Stämpeltexten på framsidan av kortet är från Pysseldags. Och den är fantastiskt fin tycker jag.
Spetskanten är utstansad med Martha stewards kantstans.



Det var allt från mig denna gång....hoppas jag kunde bjuda på lite inspiration i vårsolen denna härliga söndag:-)

//Challe

1 kommentar:

  1. Jättemysigt kort Challe! Söt blomma och Anya är alltid söt. :)
    Och sen är det ju en fin text "änglar finns och du är en av dem". ;)
    Kram

    SvaraRadera