torsdag 16 februari 2012

Vårbollar i papper

Jag längtar tokmycket efter våren, så jag beslöt mig för att pyssla ihop lite vårkänsla. 


Hittade en jättefin guide på en amerikansk sida med jättefina pappersbollar som ser ut lite som blommor. 

Eftersom jag älskar förgätmigej så valde jag att göra min boll i lila papper. Nästa gång ska jag testa att använda två olika papper för att få ett annat mönster.

Den färdiga vårbollen. 

Det finns mallar för små, mellan och stora bollar som man kan skriva ut i sin skrivare, smidigt om man som jag har en liten hög med färgade A4 papper från Ikea.


De små blommorna på ett lila A4 papper. 

Jag satte en bit tejp och gjorde ett litet hål för att fästa ett band. 

Jag använde en liten nagelsax för att klippa ut blommorna, men det borde
gå lika bra med en stor sax eller hobby kniv.

Ska hänga mina bollar i mitt vårris så snart snön smält bort och man kan gå och ta in lite ris.

Kramis

Elisabeth

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar