fredag 30 november 2012

Julkort i vintagestil

Min stil blir gärna vintage när jag skapar. Och denna jul blir det nog många vintagejulkort från oss.
Jag tänkte visa fem julkort idag som jag gjort i veckan. Enkla, men dekorativa.

För att portot inte ska bli på 12:-/kort, vilket det väldigt lätt blir, har jag valt att göra enkla kort som inte är öppningsbara. Istället har jag stämplat med min personliga julstämpel på baksidan med en önskan om god jul till mottagaren.
 Mönsterpapper från Panduro.
Stämpeln är från Pysseldags. Min är en gummistämpel, men det går lika bra att använda digistämpeln och skriva ut i önskad storlek på skrivaren.
Kompresstyg samt en liten swirl jag stansat ut.

 Papper från Bobunnys serie snowfall.
Stämpel från Pysseldags. Jag har gjort en distressruta som jag sen stämplat i och dekorerat med glitterlim/stickles. De fyra banden är från när jag skar ner pappret och tyckte de kunde pryda bakom stämpeln.
Blommorna är Magnolia som jag sen färgat in med white pearl dabber.

 Papper från Panduro.
Stämpeln från Pysseldags.
Barnen är från pappret Reprint och hittas här. Jag har stansat ut det samt en bit kraftcardstock med spellbinders.
Den vita snödiesen är från Memory Box och jag har lånat den och stansat ut en del i vitt cardstock.

Mönsterpapper från Panduro.
Tags från Reprint.
Jag har chalkat kanterna med Distress Stain tarnished brass.

Det övre kortet har papper från Panduro. Älskar deras paper pads som de kommit ut med nu i höst till julen.
Julkulan och kransen är dies från Memory Box som jag lånat.
Texten från Pysseldags.


Som sagt. Väldigt enkla men dekorativa julkort med lite vintagestil över dem.
Tack för titten idag. :)

//Ciza

2 kommentarer:

  1. Jättefina kort! Ska nog göra ett gäng i lättviktsstilen också så det blir pengar över till julklappar :-) Kram Rosa

    SvaraRadera