torsdag 1 mars 2012

Biskopens kort!

Skäll inte på mig! Jag vet att bilden är misserabel, men det slog mig idag då jag var på väg till biskop Martin på 50-årskalas att jag glömde fota och blogga i tisdags. Så den enda möjligheten jag hade att rätta till detta misstag var ju att fota med mobilen och göra det bästa av det hela i photoshop.


Ofta läser jag på olika bloggar om hur svårt det är att skapa "manliga" kort, och jag kan inte annat än att hålla med. Men man måste ju försöka, inte sant? Så med ett vitt cardstock i botten, den mest basala vikningenav dem alla, och med ett mönsterpapper från gömmorna i grå/grönt gav jag mig ändå i kast med denna utmaning. Pappret, vilket jag haft liggande i åratal, har ett mönster med klockor i olika stora storlekar och latinska fraser som "Tempus fugit" och "crea diem" vilket jag tyckte passade bra som födelsedagstema. Detta kompletterade jag med svart washitape, vilket jag använde för första gången, och en sida ur Allmänna Kungörelser från 1848-49. Jag knölade ihop boksidan och färgade in den något med chalk i beige/brunt och svart. Blommönstret målade jag med distress Festive berries, och stämplade texten med den samma på en bit handgjort papper.


I överkanten rev jag sönde pappret, rullade ned kanterna och fyllde utrymmet där emellan med diverse blommor, blad och stänglar. Dessa fäste jag i sall hast med gluedots vilket jag väl borde ha lärt mig inte är det mest lyckade, men tiden var knapp och jag satt inte i min pysselstudio, utan i soffan inne i värmen framför vår kakelugn, så det fick gå!


Jag hoppas att ni får en skön helg, och att hela gänget med pysselbrudar kommer med nya inspirerande inlägg till er efter vår träff här i Skonberga på söndag!

//Lompan








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar