måndag 2 april 2012

Ett alternativ till påskägget!

Ska denna fasteperiod aldrig ta slut? Jag lider verkligen av att inte få handla några nya scrap- eller pysselgrejor, och nu har det ju snart gått 40 dagar... I min desperation handlade jag ägg i sex-pack för första gången på mycket länge, då jag kom på att jag ju kunde altra asken och ge bort i påsk... Undrar om man egentligen skulle kalla det för fusk? Nej, det är det nog inte förresten. Det är ju bara en matförpackning!!

Nå, jag målade den i alla fall vit med hjälp av akrylfärg från Panduro, då äggen slutligen var uppätna, och fick så äntligen chansen att använda mitt kanske vackraste påskpapper. Tyvärr har jag i vanlig ordning haft alldeles för bråttom och inte skrivit upp vilken tillverkare det är, men kanske känner någon av er igen det och kan hjälpa mig? Några påskliljor som jag köpte på Designat förra året, i kombination med lite blandat smått och gott från "blommor-och-blad-lådan" och gul/guldig pearlmaker fick utgöra det relativt sparsmakade pyntet. Stämpeln är såklart från fantastiska Pysseldags.

I min kartong ska det nu placeras något trevligt, kanske några Kinderegg, och sedan ska jag ge bort den till någon som behöver lite uppvaktning i påsk.


Önskar er alla en härlig vecka, med mycket god mat och härligt umgänge. Och varför inte besöka mig eller någon av alla mina kolleger runt om i Sverige på jobbet den här helgen? : )
Kram Lompan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar