tisdag 24 april 2012

Muffin!


Så var det dags för ett nytt litet inlägg här på Pysselbrudarnas sida! Då vi råkade ut för maginfluensa här hemma så blev det inget bloggande för mig förra veckan, men desto mer pysslat. Jag har länge velat prova att göra en muffin av blommor och då jag fick Martha Stewarts underbara muffinsformar i rosa- och gulprickigt av min fantastiska väninna Nina kunde jag ju inte vänta längre!

Jag satte en bit frigolit i muffinsformen och pluggade i min bästis Limpistolen, och så bar det iväg! Det går åt MÅNGA blommor men det är väldigt kul och inte särskilt svårt. Dessa fick kompletteras med några blad förstås, hattnålar i två olika nyanser av rosa, och vit spets som jag fått av min fantastiska plastsvärfar.


Nu tycker jag att ni ska prova själva för det här var både kul och enkelt. Och varför inte ta med den som en värdinnegåva (som Challe brukar blogga om) till någon?
Jag önskar er en skön vecka!
Lämna gärna ett avtryck innan ni går!
//Lompan

1 kommentar:

  1. åhh så underbart fin. Den har du verkligen lyckats med. Och muffinspappret är fantastiskt. den muffinsen ska du vara riktigt stolt över.
    //challe

    SvaraRadera