tisdag 10 april 2012

Mammas födelsedag!




För en gångs skull tänkte jag vara ute i god tid...


...och göra ett kort till min mammas födelsedag, som ju inte är förrän i maj! Och dessutom ville jag prova en kortvikning som jag aldrig gjort förrut. Så i förra veckan gav jag mig i kast med uppgiften.

Jag valde ett grått cardstock och två härliga mönsterpapper från Panduro som jag införskaffade i somras då vi var i Stockholm. De skulle "höra samman" sa tjejen i butiken, men jag vet inte jag... Det är något i kombinationen som stör mig lite...

En charm, lite blommor och blader samt en embossad titel "Hjärtliga gratulationer" fick förgylla framsidan.


Baksidans fyra delar pryddes med två falska gångjärn i stickersform och svagt stämplat med Distressink Teadye ser man Pysseldags fina Portostämpel. En liten bit presentsnöre i papper fick också vara med, liksom längs bak min personliga stämpel.


Insidan smyckades med mina favoriter: Fjärilarna från Martha Stewart, samt en vintage-cykel-stämpel från Pysseldags, några andra stämplar ("Grattis" och "Önskar") ett metall-ornament från Porslinsblommans nätbutik och rosa bokstavsstickers.

Hoppas att ni har haft en härlig påsk med ordentligt med tid för pyssel, och att vi ses igen här om en vecka!

//Lompan








1 kommentar:

  1. Jisses..kortet blev fantastiskt fint. Din mamma kommer bli sååå glad!!!

    SvaraRadera