söndag 8 april 2012

Lite tapet, papper, lim och tejp

Jag har inte bloggat på vet inte hur länge, anledningen är att vi startat upp en pralinverkstad i Linköping, så det har tagit all min tid och energi. Men nu har jag påskledigt och kunde ändå inte släppa jobbet utan satt och funderade på saker och ting. Då slog det mig att vi måste ha lite mer pyssel i vår pralinbutik vilket då passar fint med mitt uteblivna bloggande.
jag gick ner till butiken och släpade hem lite överbliven tapet och tänkte ha det som bas i det jag skulle göra. Tanken var att göra några kartonger. Jag googlade lite på nätet och kom över en mjölkkartongvikning som ni kan hitta här, som så jätte kul ut att göra.
Jag plockade fram alla färger i cardstock som fanns i tapeten och skar till och skårade alla linjer till vikningen.
Sedan vek jag alla veck och tejpade ihop kartongen och limmade den övre kanten med limpistol.
Sedan tog jag ytterligare en färg som skulle rama in tapeten och bli bokstäverna.

Så här blev slutresultatet, det blir fint att pynta butiken med.....hopps jag ;S

Glad påsk!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar