tisdag 30 oktober 2012

44 ,43 och 42!!!

Hur många saker kan man altra/scrappa  av bara ett cardstock och ett motivpapper? Har ni provat? Det har jag!!! Den här gången lyckades jag få till tre stycken varianter på samma tema och dessutom var de relativt "stora". Det första som tillverkades, så här på höstknuten, var en "quadruple" tändstickask. Fyra tändsticksaskar sammansatta till en. Ett aprikos-färgat cardstock som jag väl inte trodde att jag skulle använda i brådrasket, kom faktiskt till användning tillsammans med ett papper från min lilla Panduro-samling.

 

Är intet fågeln superfin? Jag förstärkte med med lite glossy-accent  på blommorna (börjar bli riktigt svag för just glossy nu när jag kommer på fler sätt att använda det på...) och satte små knappar som jag fått av svärfar på lådorna för att kunna dra ut dem lättare.


Nästa grej att ge sig på var en altrad chokladkaka av god kvalitet, samma cardstock, samma mönsterpapper, samma flaska glossy-accent.. Det enda nya var det matchande aprikosa bandet från min mormors "band-samling" som jag hittade då hon flyttade. Lite rosa stickles fick också vara med, liksom underverket Pearlmaker i ljusblått. Chalkade kanter förstås, något annat går väl inte? ; ) 


 De sista bitarna av pappren räckte till ett grattis-kort i samma stil. Inget som avviker från de två tidigare alstren här inte! Samma av allt!!


Det lilla som fanns kvar av mönsterpappret räckte till en bård inuti kortet, minsann!


Men vad ska jag säga.... Sedan var det slut! Jag hade använt upp varenda liten pytte-bit av pappren och inte tillfört något nytt till min lilla låda av spill-bitar och jag var såå stolt! Ni har ju säkert förstått hur jag jobbar på att minska det där berget av "scrap", och varje gång jag tillverkar något som inte bygger på den högen blir jag ganska stolt över mig själv. Känner ni igen det?

På köpet kom jag lite närmare mitt "inköps-mål"!! Och nu ska både choklad och tändstickor få flytta hem till Challe, för hon och hennes man bjuder på middag i kväll!
Vi ses snart, vänner!
Lompan

1 kommentar:

  1. Tack så hjärtligt för de fina sakerna. Har inte vågat äta av den fina chokladen än för jag tycker det tar mig emot att öppna den fina dekorationen:-)

    SvaraRadera