torsdag 25 oktober 2012

Nr 50!

Jag har upptäckt att jag är en fuskare!! Jag började ju nedräkningen på 49! Så får man ju bara inte göra så här kommer nummer 50.
Jag har provat en ny vikning som var verkligt rolig att göra, speciellt kräver mönsterpassningen på dekorationspappret lite eftertanke. 

Jag införskaffade, precis innan köpstoppet trädde i kraft, en ny stämpel på ett scrap-loppis på facebook. En underbar liten snigel som jag tror är från hänglar. När denna vaar färglagd med distresser plockade jag fram grodan och stansade ut den. Ett beige organzaband samt ett ljusblott dito med orden "Its a boy" på fick pryda sidorna, och därefter fäste jag ett par vita och blå rosor  i hörnen. Ljust blå droppar av pearlmaker lades sedan runt hela kortets kanter. Jag ääälskar pearlmaker! Har lite för få färger så nu måste jag scrappa riktigt snabbt så att jag snart får handla igen. Märkligt vad man upptäcker mycket man behöver när man inte får köpa det!!!


Nej ni, vänner, nu ska jag klura ut ett bra sätt att vika ett kuvert på som passar den här storleken på kortet och hoppas på att någon i min närhet snart får ett gossebarn så att jag kan få ge bort det och det inte bara blir liggande i mitt skåp med färdiga grejer!

Kommer snart tillbaka med ett nytt inlägg, men snääälla, lämna ett avtryck innan ni går så att vi vet att ni inte tröttnat på oss under vårt långa uppehåll!
Kram Lompan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar