fredag 5 oktober 2012

Faster fyller 50

Tänkte för ett tag sedan att jag skulle prova en mer romantisk stil då jag scrappar eftersom jag tycker att det är så svårt och gärna vill fortsätta att utmana mig själv... Så jag skulle göra ett kort i vitt och rosa tänkte jag. Så fram med vitt cardstock och ett blommigt papper som jag tror kommer från en tidigare prima-kollektion. en tag och några blommor kom också upp på bordet. Så satte jag igång!

Kanterna på den vita midjebården är stansade med en av mina första Martha Stewarts. Jag har förstås chalkat alla kanterna på mönsterpappret innan jag  har satt det på plats, och så även med den utstansade biten. Några halvpärlor i off-white på varje sida av tagen, en rosett  av ett smalt spetsband och en knapp, var strax därefter på plats. och min ovana trogen så klarade jag inte av att riktigt hålla mig till färgskalan jag bestämt mig för och valde ett spetsband som delvis går i blått. Dumt, men jag lär mig förhoppningsvis av misstagen! Tre cherryblossoms (vilka är mina absoluta favoritblommor) och lite stickles sattes på därnäst.

 För att dra intresset tillbaka mot mitten och inte mot det blå, valde jag att lägga Glossy Accent på bilden av den unga damen och det blev faktiskt riktigt bra tycker jag... Runt kanten på taggen har jag prickat lite med en vit penna för att skapa en markering mot det omgivande pappret.

Inne i kortet användes förstås samma papper och samma MS-punch för att skapa den lilla rutan att skriva på. När så detta var klart altrade jag en vinflaska och gjorde en liten present-tetra med chokladpraliner i för att ge till min faster Susanne som fyllde 50 härom dagen, men de bilderna blev så förfärligt dåliga så det får ni inte se. Även om resultatet av altringen var helt ok...

Så där, vänner! Nu har jag inlett min shopping-av-scrap-prylar-fasta och får således inte köpa några nya scrapgrejer förrän jag har gjort 50 alster, så förbered er på många blogginlägg framöver så att jag kan bevisa att de blir gjorda! Har lyckats skapa 7 stycken den senaste veckan, men vet att det blir kärvt med tid nästa vecka så då får jag nog nöja mig med att blogga om dem jag redan gjort i stället för att göra nya...
Hoppas att ni  får en underbar helg och att ni tar er tid att lämna ett avtryck innan ni går!
//Lompan 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar