fredag 26 oktober 2012

I witch you a happy halloween


Idag tänkte jag visa ett halloweenkort som jag gjort nästan helt digitalt.

Det digitala
 Jag lekte i Word tills jag var nöjd med resultatet. Då skrev jag ut det på 4CC-papper och skar längs kanterna jag ritat på datorn.

Jag lät pappret ligga och torka ordentligt så att det inte skulle smita (det ska ju inte göra det men man vet ju aldrig).
Sen färgade jag in hela pappret med distresser. Lite olika oranga och lila distresser.
Ovanpå sen stämplade jag en tjej från The Greeting Farm. Jag ville inte färglägga henne utan ville att hon skulle ha bakgrundsfärgerna. Dock lade jag lite glitter med glitterpenna här och där på henne, så som underkjolen och konturerna vid kronan.

Jag stansade ut ett staket med privat Martha Stewart-stans. Det går utmärkt att använda även annars. Det är bara att klippa av vingarna på fladdermössen. :)
Staketet klistades ovanpå det färglagda och sen klistrade jag fast det på ett svart cardstock för att till sist rita med vit penna.
Färdigt kort
Digitala stämplar som använts:
spindel
spindelväv
I witch you a happy halloween

Tack för titten idag. :)
Kram
Ciza

P.s Vi blir alltid jätteglada när ni som besöker lämnar ett litet avtryck. :)



1 kommentar:

  1. Ditt kort var superhäftigt och kul med förklaringen hur du gjorde det.

    SvaraRadera